czwartek, 19 stycznia 2017

Joanna M. Chmielewska - Pod Wędrownym Aniołem

Tytuł: Pod Wędrownym Aniołem
Autor: Joanna M. Chmielewska
Liczba stron: 301
Wydawnictwo: MG
Źródło okładki: http://www.empik.com



Joanna M. Chmielewska jest autorką, której twórczość poznałam dopiero niedawno. Widziałam pozytywne recenzje na blogach, ale przy takiej ilości książek na rynku wydawniczym ciężko jest zabrać się za wszystko, zwłaszcza, że czytam aktualnie 2 - 3 razy mniej książek miesięcznie niż kiedyś. 

Autorka, która wcale nie napisała Lesia (jak myśli wiele osób zaczepiających ją na targach i spotkaniach autorskich) opisuje swoje życiowe perypetie. Wydarzenia, w których bierze udział, niezwykli ludzie których spotyka tuż za płotem, czy wreszcie słynni twórcy, którzy tak jak ona uwielbiali Szklarską Porębę zasługują na choćby kilka kart tej książki. Joanna M. Chmielewska podąża losami osób, których nigdy nie spotkała, ale bardzo ją fascynują. Nie będę ukrywać, że będę wyszukiwała nazwiska twórców, których opisała i z pewnością poznam ich szerszą biografię.

Joanna M. Chmielewska napisała najlepszy przewodnik po Szklarskiej Porębie, jaki mógł się ukazać na rynku wydawniczym. Czytając o pięknie i magii tego miejsca, aż chciałoby się rzucić wszystko i tam pojechać :). Szklarska Poręba znalazła się na mojej liście miejsc do odwiedzenia i mam nadzieję, że w tym roku mi się to uda.

Fakt, ta książka nie wciągnie nas porywającą akcją, nie zaprze tchu w piersiach. Pokazuje jednak, na przykładzie prostej, normalnej rodziny z sąsiedztwa, że warto walczyć o swoje marzenia. Nie wszystko ułoży się od razu perfekcyjnie, mogą mnożyć się problemy, ale tak jak rodzina Chmielewskich, trzeba walczyć razem. Bohaterowie pomagają sobie nawzajem, są swoim wsparciem w każdym momencie. To jest chyba najważniejsze przesłanie tej książki, aby być razem bez względu na wszystko, a nasze marzenia będą mogły się przy naszej drobnej pomocy spełnić. 

Moja ocena: 6,5/10

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się