wtorek, 15 kwietnia 2014

III Targi Książki w Białymstoku

Cześć :)

W ostatni weekend miało miejsce wydarzenie, na które czekałam od roku i gdy zobaczyłam, że odbędą się 11 - 13 kwietnia to wręcz skakałam z radości, że data mi odpowiada i będę mogła w nich uczestniczyć. Pełna pozytywnego nastawienia wybrałam się na targi i dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami wrażeniami :). Będzie dużo tekstu i dużo zdjęć :)



W piątek wybrałam się, aby zrobić zdjęcia stoisk i dokonać małych zakupów. "Podarunek" będzie prezentem dla koleżanki, reszta to moje własne zakupy. "Ości" i "Miłość z kamienia" posiadam z autografami autorów :).


W piątek wybrałam się tylko na spotkanie z Ignacym Karpowiczem. Autor opowiadał o swojej najnowszej powieści "Sońka", która już w maju zostanie wydana nakładem Wydawnictwa Literackiego. 


Przy stoiskach można było też natknąć się na Grzegorza Kasdepke, Ałbenę Grabowską - Grzyb, Grażynę i Wojciecha Jagielskich oraz Barbarę Bursztynowicz. Na zdjęciach zostali również uwiecznieni Graham Masterton, Szymon Hołownia i Anna Ficner - Ogonowska, ale na tę część relacji zapraszam w czwartek :). 





Sobota była dla mnie wspaniałym dniem, bo nie dość, że odbyły się wyczekiwane przeze mnie spotkania, to jeszcze otrzymałam od sióstr pewien targowy prezent, który spełnił moje marzenie :). Nowiutkie egzemplarze książek Stiega Larssona można było kupić za 70 zł, więc była to dobra okazja :).


Ogólnie Targi Książki były imprezą dobrze zaplanowaną, aczkolwiek kilka mankamentów na pewno dało się dojrzeć gołym okiem. Zacznę od tego, że zostały wprowadzone bilety za symboliczną złotówkę. Niby nic, ale momentami kolejki do kasy były ogromne. Do tego jeżeli ktoś chciał tego samego dnia wrócić na targi, to nie mógł już skorzystać z tego samego biletu. Od razu zdecydowałam się zakupić kilka sztuk i była to dobra decyzja, bo przy sobotnim wejściu musiałabym trochę poczekać w kolejce do kasy. Dobrym wyjściem byłyby nawet droższe wejściówki, które upoważniałyby do wielokrotnego wchodzenia w ciągu całych targów. 
Problemem okazały się też szlaki komunikacyjne. Niestety, Opera i Filharmonia Podlaska ma ograniczone rozmiary, więc przy rozstawionym stoisku i kilku osobach oglądających książki czasami ciężko było się przemieszczać bez ciągłego przepraszania kolejnych osób.

Oczywiście mogłabym narzekać na brak wystawców, ale tego nie zrobię. Co prawda brakowało mi kilku większych wydawnictw, ale z drugiej strony, OiFP mogłaby mieć trudności z pomieszczeniem większej ilości stoisk, a co za tym idzie większej ilości osób. Jak każdy kupujący chciałabym większe rabaty, bo większość oferowała -20%. Od czasu do czasu trafiały się jednak pozycje, których ceny były rzeczywiście sporo niższe, między innymi Księga Wszystkich Dokonań Sherlocka Holmesa znowu kosztowała 30 zł. Widziałam przynajmniej 10 osób, które nosiły ten wielki tom :).

Mocną targów były osoby reprezentujące wydawnictwa. Rok temu bez wahania wskazałam wydawnictwo Rea jako najlepiej przygotowane do rozmów z czytelnikami. W tym roku również było tam naprawdę rewelacyjnie, ale pragnę wyróżnić pana z EneDueRabe. Profesjonalnie, ale nie nachalnie proponował książki i potrafił o nich powiedzieć z takim przekonaniem, że mimo, że literatura dziecięca to nie moja półka, to oczywiście kupiłam i jeszcze tego samego dnia przeczytałam poleconą pozycję :). Niestety byli tacy przedstawiciele, którzy bardzo słabo orientowali się w ofercie reprezentowanego przez siebie wydawnictwa. 

Spotkania autorskie były prowadzone bez zarzutu, niestety nie byłam w stanie pojawić się na więcej niż czterech. Akurat udawało mi się idealnie zgrywać ze sobą godziny spotkań, podpisywania książek i dzięki temu zrealizowałam wszystkie zamierzenia. W planach pomagały informatory targowe, które były wręczane przy wejściu. W każdej wolnej chwili mogłam zerknąć co teraz mnie czeka, bądź przypomnieć sobie do jakiego stoiska muszę pędzić, bez konieczności powrotu do tablicy z harmonogramem ustawionej przy wejściu. 

Poniżej kilkanaście zdjęć prezentujących stoiska wydawców :). 

















Ogólnie rzecz biorąc jestem ogromnie zadowolona z tego, że udało mi się wybrać na targi. Odebrałam je zupełnie inaczej niż ubiegłoroczne, podczas których byłam tylko godzinkę i robiłam zakupy, bez podpisywania książek i chodzenia na spotkania autorskie. Na następne targi z pewnością wezmę fotografa i tragarza, gdyż noszenie 8 książek przez kilka godzin było dosyć męczące. Już nie mogę się doczekać IV Targów Książki w Białymstoku, które dopiero za rok :)

29 komentarzy:

  1. Widzę, że targi zaliczasz do udanych :) ja tak samo. Już nie mogę doczekać się kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Krakowie bilet ulgowy kosztował 5 zł, a normalny jeszcze drożej, więc rozwiązanie Białegostoku i tak było niezłe :-) Kurczę, aż żałuję, że nie poprosiłam Cię o tego Sherlocka cobyś mi kupiła i wysłała :D Mam nadzieję, że kiedyś natknę się na taką promocję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli przez najbliższy rok nie trafisz na taką okazję, to daj mi znać przed targami :)

      Usuń
    2. Miałam pisać to samo co Marta :) 30 zł za taką książkę?

      Usuń
    3. Tak :). Od roku posiadam własny egzemplarz i jest porządnie zrobiona, więc cena promocyjna to naprawde promocja. Na potwierdzenie, że tyle kosztowała mogę pokazać zdjęcia :)

      Usuń
  3. Kurcze, widzę, że takie targi to niezła sprawa. Niestety blisko mnie żadne się nie odbywają, może na studiach to sobie odbiję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Targi są bardzo fajne :). Ja muszę dojechać 80 km, ale zdecydowanie warto :)

      Usuń
  4. Ale Ci zazdroszczę, że mogłaś tam być!
    Nazbierałaś nawet autografy <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie relacje to ja lubię,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Relacja nie oddała jeszcze wszystkich pozytywnych wrażeń :)

      Usuń
  6. Uwielbiam targi <3 Super że tam byłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpadnij w tym roku do Krakowa :) Fajnie by było zrobić małe spotkanie z dziewczyna z kanapy :)
    Targi to takie fajne wydarzenie. Jestem osobą, która nie bardzo lubi, kiedy jest jej zbyt duszno, a dookoła jest tyle ludzi, że ruszyć się nie można, ale wtedy mi to nie przeszkadzało :)
    Sherlocka sama bym chętnie ponosiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczę czy autorzy mnie skuszą, żeby pół dnia tłuc się pociągiem :).
      Sherlock to taki słodki ciężar :))

      Usuń
  8. Ooo jak dużo zdjęć! :D Zazdroszczę, ja się nastawiałam na targi w Warszawie a okazało sie ze w tym samym czasie mam zjazd na uczelni, a do tego dwa egzaminy. Ale mam nadzieje ze zalapie sie na cokolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkich zdjęć mam około 120, ale stwierdziłam, że jednak to byłoby za dużo :P. Współczuję, w tamtym roku właśnie przez zjazd nie mogłam przybyć na całe targi :/

      Usuń
  9. Czekałam na ten post :) Fajna relacja, najbardziej zazdroszczę spotkania z Jagielskimi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oboje wyglądają na interesujących ludzi, dlatego żałuję, że nie udało mi się być na spotkaniu autorskim. Ale i autografy mnie cieszą :)

      Usuń
  10. Nie lubię Cię, ale zazdroszczę targów okrutnie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Żałuję, że nie było mnie na tegorocznych targach książki, bo w zeszłym roku bardzo mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę było świetnie, więc masz czego żałować :)

      Usuń
  12. Cudny wypad za Tobą, zazdroszczę. :) I piękny pakiecik Larssona upolowałaś. :) Ja się dorobiłam Millennium w twardej oprawie i napatrzeć się nie mogę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo rozmyślałam czy skusić się na Larssona czy na Opowieści z Narnii ;). Trylogię już czytałam, więc wiedziałam, że to będzie dobra inwestycja, a siostry mi w tym pomogły :). Mam nadzieję, że przy odpowiednim dbaniu o książki okładka mi się nie pognie i będą pięknie wyglądały na półce :)

      Usuń
  13. Żałuję, że w tym roku nie było mi dane dotrzeć do Białegostoku. Mam nadzieję, że przyszły rok to zmieni a biorąc pod uwagę bardzo zacną i pozytywną relację jaką napisałaś dopinguje to mnie by w końcu odwiedzić te Targi,
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Targi na pewno warto odwiedzić ;). Jeżeli dzisiaj poczułeś się zachęcony to moja czwartkowa relacja autografowo - spotkaniowa będzie taka pozytywna, że sprawi, że będziesz wyczekiwał dogodnego terminu ;)

      Usuń
  14. Aż chciałoby się tam być. :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się