wtorek, 29 kwietnia 2014

Uwaga! Nowość!

Zapowiedzi i nowości to coś, co pojawia się u mnie niezbyt regularnie. Postanowiłam jednak szybko przedstawić Wam nadchodzące premiery, których może nie zdążycie przeczytać w majówkowy weekend, ale później jak najbardziej. Zapraszam :)







1. C.W.Gortner - Przysięga królowej - Wydawnictwo Znak
Monika, pisząc o "Przysiędze królowej" napisała, że "czytadło parę wad ma, to ja jestem lekturą usatysfakcjonowana, a czytadło zaliczam do grupy jednych z ambitniejszych książek, jakie przeczytałam z własnej, nieprzymuszonej woli i które przypadło mi do gustu". Powieść opisująca losy Izabeli Kastylijskiej, rozgrywająca się w XV wieku intryguje, a okładka zwraca na siebie uwagę. Niedługo sama się przekonam, czy tak podana historia fascynuje, czy raczej nudzi. Mam nadzieję, że raczej pierwsza opcja :)Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 30.04

2. Christiane V. Felscherinow, Sonja Vukovic - Christiane F. Życie mimo wszystko - Wydawnictwo Iskry
Adrianna Olczak i Agnes Recenzentka przedstawiły nieco odmienne opinie na temat książki, której bohaterka dała się poznać za sprawą głośnej pozycji "My, dzieci z Dworca ZOO". Pamiętam, że mną wstrząsnęła, więc jestem ciekawa, jak odebrałabym wyznania Christiane po latach. Czy kobieta poradziła sobie z nałogiem? A może uzależnienie od narkotyków ciągnie się za człowiekiem przez całe życie? Odpowiedź znajdziecie w "Życie mimo wszystko".
Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 30.04

3. Katarzyna Grochola - Zagubione niebo - Wydawnictwo Literackie
Najnowsza książka Katarzyny Grocholi ma przede wszystkim zachęcającą okładkę. A co jest w środku? "Pierwsze miłosne uniesienia i rozczarowania, zachwyty nad życiem i bolesne porażki. Długie i krótkie związki, miłość do utraty tchu, cierpienie po rozstaniu. Zdolność wybaczania, umiejętność zapominania". Jestem ogromnie ciekawa tej książki!
Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 7.05

4. Richard Paul Evans - Kręte ścieżki - Wydawnictwo Znak
Evans interesuje mnie już od dłuższego czasu, gdyż moja przyjaciółka zbiera książki jego autorstwa i razem wydajemy kasę w księgarniach internetowych :). "Kręte ścieżki" to trzecia część "Dzienników pisanych w drodze". Jest to książka o wolności, wędrówce i życiu. Autorka bloga Recenzencki napisała, że "I ja tę głowę niemo zawiesiłam, kiedy dobrnęłam do ostatniego akapitu w książce. Chyba po raz pierwszy zdarzyło mi się być w głębokim szoku. Autor tym razem nas nie oszczędził. To, co przydarzyło się Alanowi, ścisnęło moim sercem.". Zapowiada się piękna, mądra i poruszająca książka.
Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 30.04

5. Tomek Michniewicz - Swoją drogą - Wydawnictwo Otwarte
Do tej książki nie byłam tak mocno przekonana, aż do czasu, kiedy zaczęłam szukać recenzji. Tramwaj nr 4 po raz kolejny (wcześniej było Nomen Omen) tak mnie przekonał do książki, że przy najbliższych zakupach z pewnością ją uwzględnię. Czy może być lepsza zachęta niż te dwa zdania napisane przez Oisaja? "Swoją drogą Tomka Michniewicza to jedna z najlepszych książek, jakie w życiu przeczytałem i najlepsza jaką pochłonąłem w tym roku.", "Swoją drogą to momentami także książka o dojrzewaniu, o szukaniu swojej drogi w życiu i o tym, że choć warto spełniać marzenia i nigdy nie jest na to za późno, to także przydaje się w tej drodze ku ich realizacji odrobina rozsądku.". Dla mnie jest to rekomendacja idealna, nic więcej nie mam do dodania :)
Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 30.04


6. Anna Klejzerowicz - Sąd ostateczny - Wydawnictwo Replika
"Sąd ostateczny" jest wznowieniem, więc ze znalezieniem kilku opinii tym razem nie miałam problemu (tutaj). Głównym bohaterem jest Emil Żądło, który próbuje rozwikłać tajemnicę makabrycznego morderstwa ze sztuką w tle. Jestem ciekawa tej książki ze względu na odniesienia do malarstwa, Gdańsk, no i oczywiście kryminalną zagadkę.
Opis wydawnictwa: klik
Data premiery: 7.05

Co Was skusi?

Ps. Jeżeli ktoś z Was ma nową na zbyciu, albo zna kogoś kto ma, albo widział gdzieś dostępną książkę "Na rozstaju dróg" Evansa, to bardzo proszę o kontakt :). 

7 komentarzy:

  1. Mnie najbardziej interesuje "Przysięga królowej" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze dwie pozycje z chęcią bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przysięgę królowej" już czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam z niecierpliwością na "Przysięgę królowej" - i na recenzję do niej ;) Przeczytałam dwie inne powieści historyczne tego autora i mam nadzieję, że ta będzie równie dobra albo jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno czekam na "Zagubione niebo", które powinno do mnie po majowym weekendzie dotrzeć. Reszta jest mi raczej obojętna, ale pewnie na coś się też skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno Gortner- pisze b.dobre powieści historyczne

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się