wtorek, 1 stycznia 2013

Wielka lista książek do przeczytania :)

Witajcie w nowym roku :)
Dzisiaj przedstawię Wam coś w rodzaju listy książek wzorowanej na wyzwaniu 52 książki (z tym, że u mnie będzie o 1 więcej :)). Jest to lista książek, które gdzieś/kiedyś miałam przeczytać, bo:
a) są znane
b) są polecane
c) są powodem sporów
d) czytałam na blogach, że warto się zapoznać
e) zawsze chciałam przeczytać, ale nie było kiedy.

Oto one:


1. Juliusz Verne - Tajemnicza wyspa
2. George Orwell - Rok 1984
3. Lauren Oliver - Delirium
4. Lauren Oliver - Pandemonium
5. Markus Zusak - Złodziejka książek
6. Chuck Palahniuk - Fight Club
7. Gabriela Gargaś - Jutra może nie być
8. Fabio Volo - Jeszcze jeden dzień
9. Julio Cortázar - Gra w klasy
10. Fiodor Dostojewski - Bracia Karamazow
11. Olga Rudnicka - Cichy wielbiciel
12. Sebastian Fitzek - Odłamek
13. Dorota Terakowska - Poczwarka
14. Jan Mela - Poza horyzonty
15. John Verdon - Wyliczanka
16. Jane Austen - Duma i uprzedzenie
17. Charlotte Bronte - Dziwne losy Jane Eyre
18. Margaret Mitchell - Przeminęło z wiatrem
19. Lew Tołstoj - Wojna i pokój
20. Joseph Conrad - Lord Jim
21. Dorota Terakowska - Tam, gdzie spadają anioły
22. Lew Tołstoj - Anna Karenina
23. Carlos Ruiz Zafón - Gra anioła
24. Carlos Ruiz Zafón - Więzień nieba
25. Franz Kafka - Proces
26. Nancy Kleinbaum - Stowarzyszenie umarłych poetów
27. Zygmunt Miłoszewski - Domofon
28. Jane Austen - Rozważna i romantyczna
29. Jeffery Deaver - Kolekcjoner kości
30. George R.R. Martin - Nawałnica mieczy. Stal i śnieg
31. George R.R. Martin - Nawałnica mieczy. Krew i złoto
32. George R.R. Martin - Uczta dla wron. Cienie śmierci
33. George R.R. Martin - Uczta dla wron. Sieć spisków
34. George R.R. Martin -  Taniec ze smokami cz.I 
35. George R.R. Martin -  Taniec ze smokami cz.II
36. J.K.Rowling - Harry Potter i Kamień Filozoficzny
37. J.K.Rowling - Harry Potter i Komnata Tajemnic
38. J.K.Rowling - Harry Potter i więzień Azkabanu
39. J.K.Rowling - Harry Potter i Czara Ognia
40. J.K.Rowling - Harry Potter i Zakon Feniksa
41. J.K.Rowling - Harry Potter i Książę Półkrwi
42. J.K.Rowling - Harry Potter i Insygnia Śmierci
43. Thomas Harris - Milczenie owiec
44. Aleksander Dumas - Hrabia Monte Christo
45. Stephenie Meyer - Zmierzch
46. Stephenie Meyer - Księżyc w nowiu
47. Stephenie Meyer - Zaćmienie
48. Stephenie Meyer - Przed świtem
49. J.D. Salinger - Buszujący w zbożu
50. Suzanne Collins - Igrzyska śmierci
51. Suzanne Collins - W pierścieniu ognia
52. Suzanne Collins - Kosogłos
53. Charlotte Bronte - Shirley

Lista pojawi się również w specjalnej zakładce, gdzie będziecie mogli na bieżąco sprawdzać jak mi idzie :)).Oczywiście nie są to jedyne książki, które zostaną przeze mnie przeczytane, ale napewno dużą część tej listy chcę mieć za rok za sobą. 

Polecacie coś, co absolutnie MUSZĘ przeczytać w tym roku? A może na mojej liście jest jakiś totalny gniot, po który nie warto sięgać? :)

29 komentarzy:

  1. W moim odczuciu "Igrzyska śmierci" są kiepskie. Ale różne są gusta, większości się podobało, więc nie będę odradzać.
    Kilka pozycji z Twojej listy sama chętnie bym przeczytała, ale wciąż czasu mało... Mam nadzieję, że uda mi się mieć 5 miesięczne wakacje (trzymać kciuki za zdanie matury!) i będę miała czas na czytanie. :)
    A Tobie oczywiście życzę powodzenia w ich przeczytaniu, a także szczęścia w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w te najdłuższe wakacje w życiu nadrobiłam trochę zaległości czytelnicze, ale jeszcze mnóstwo zostało przede mną.

      Dziękuję i wzajemnie :))

      Usuń
    2. Zawsze tak będzie, bo każdego tygodnia dochodzi jakaś ciekawa książka na listę :)

      Przeczytałam kilka dni temu "Proces" Kafki i muszę przyznać, że jest świetna. Polecam :)

      Usuń
    3. Zaczęłam raz czytać "Proces" ale chyba za młoda byłam bo nie przebrnęłam :)

      Usuń
  2. Warto sięgnąć po :
    George Orwell - Rok 1984
    . Julio Cortázar - Gra w klasy
    Fiodor Dostojewski - Bracia Karamazow
    Dorota Terakowska - Poczwarka
    Jane Austen - Duma i uprzedzenie
    17. Charlotte Bronte - Dziwne losy Jane Eyre
    18. Margaret Mitchell - Przeminęło z wiatrem
    19. Lew Tołstoj - Wojna i pokój
    20. Joseph Conrad - Lord Jim
    21. Dorota Terakowska - Tam, gdzie spadają anioły
    Franz Kafka - Proces
    Thomas Harris - Milczenie owiec
    44. Aleksander Dumas - Hrabia Monte Christo
    Serie o Harrym potterze i Sagę Zmierch polecam przeczytać w wakacje lub ferie to literatura idealna na ten czas lekka i mało ambitna ale fajna.
    Powieści sióstr Bronte i większość wymienionych tytułów to klasyka więc warto poświęcić im swój czas. Do trylogii Igrzyska śmierci raczej nic mnie nie przekona dlatego, że nie lubię tego typu książek . Tak samo jest z Delirum i Pandnermonium. Może fajne ale nie dla mnie.
    Nie ma na Twojej liście żadnych "gniotów' większość to naprawdę warte przeczytania pozycje. Życzę Ci abyś spełniła swoje czytelnicze plany na 2013r. Mam nadzieję , że trochę pomogłam.




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anne, dziękuję za takie dokładne przeanalizowanie mojej listy :). Igrzyska, Zmierzch i Harry Potter to chyba najważniejsze pozycje na mojej liście, bo w ich temacie jest najwięcej kontrowersji. A klasykę w końcu muszę poznać, ten rok może być dobry ;]

      Usuń
  3. Koniecznie muszę sobie zroibć taką listę i dodać do zakładek na blogu! Zawsze to jakaś motywacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka lista jest świetną motywacją, dlatego zdecydowałam się ją stworzyć ;)

      Usuń
  4. Ja też większość książek polecam, innych nie czytałam, ale w większości mam w planach. I ta "Tajemnicza wyspa"... zaczynałam ją kiedyś, trochę mi Robinsona przypominała (matko, nie czytałam Robinsona, ale mi go przypominało...;p). W każdym razie mam nadzieję, że wszystkie będą ok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja "Tajemniczej wyspy" nie mogłam pokonać kilka lat temu, mam nadzieję, że teraz się uda :)

      Usuń
    2. To czytamy razem, ja też jeszcze jedno podejście do niej zrobię.

      Usuń
  5. niezła lista - ja mam ale w notatniku :) wiele pozycji z twojego spisu już za mną :) powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. część z tych książek to klasyka, więc nie dziwi mnie, że już sporo przeczytałaś ;p. Nie chowaj listy w notatniku, pochwal się, może czymś się zainspiruję :)

      Usuń
  6. Mnie w "Zmierzchu" strasznie denerwuje to, że ciągle przed oczami stają mi postacie filmowe. Zresztą niedługo pojawi się recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cały cykl o Harrym to lektura obowiązkowa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam książki Lauren Oliver, mnie zachwyciły :)
    "Tajemnicza wyspa" to jedna z moich ulubionych lektur z okresu szkolnego, od niej zaczęłam przygodę z Verne'm.
    I oczywiście słynny Harry Potter, swojego czasu czytałam kilka razy, marzy mi się by zgromadzić całą serię na swojej półce :)
    Przyjemnej lektury życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory mam za sobą jedno spotkanie z Lauren Oliver i było udane, więc mam nadzieję, że te dwie książki również przypadną mi do gustu :)

      Dziękuję :)

      Usuń
  9. zdecydowanie polecam serię o Harry'm Potterze i Igrzyskach śmierci, "Zmierzch" też całkiem całkiem polubiłam, ale najbardziej pokochałam "Delirium"! :D

    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mi również się spodobają :)

      Usuń
  10. Koniecznie! Irving Stone "Udręka i ekstaza", zbeletryzowana biografia Michała Anioła. Dla mnie ekstaza i ani chwili udręki.
    Polecam
    Victoria Gische

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie, w wolnym czasie się nad nią zastanowię :)

      Usuń
  11. Sama mam taką listę , ale na LC i ma ponad 200 tytułów. Choć połowę chce przeczytać w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja oczywiście polecam prozę Rowling,świetne książki,bardzo ciekawe :D Ale zaczęły mi się tak naprawdę podobać po 3 części więc nie zrażaj się jak Ci się 1 albo 2 nie spodoba ;)(z resztą sam zamierzam sobie w wakacje przypomnieć wszystkie części,bo Potter to jedna z moich ulubionych sag) Igrzyska śmierci dla mnie są słabe i wręcz nudne,mam całą sagę na półce,ale spodziewałem się czegoś lepszego,niestety zawiodłem się.Zmierzch też mi się nie podobał,może dlatego,że romansideł nie lubię.Jedynie Przed Świtem z całej sagi mnie wciągnęło.Jeżeli chodzi o listę to sam chciałbym przeczytać Martina,a reszta to nie moja bajka.Zresztą sam mam podobną ilość książek na swojej liście,niestety czasu na czytanie nie mam zbytnio ;<
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeździec miedziany Paulliny Simons, polecam gorąco!
    lovebooks16.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie weź się za "Przeminęło z wiatrem" kocham tę książkę i bardzom ciekawa Twojej opinii :)


    Wiesz, że Twój avek zawsze mi się kojarzy z Pszółką Mają?

    OdpowiedzUsuń
  15. Serdecznie polecam Zafona, kawał ciekawej prozy, może nie grzeszy niezwykłą fabułą, ale te opisy... :)
    I koniecznie Tołstoja przeczytaj. "Wojna i pokój" jest olbrzymia, ale niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  16. Harry Potter - jeśli NAPRAWDĘ TEGO JESZCZE NIE CZYTAŁAŚ to musisz koniecznie przez ogromne "K" !!!!!! ":)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się