środa, 9 kwietnia 2014

Arthur M. Schlesinger JR, Jacqueline Kennedy - Historyczne rozmowy o życiu z Johnem F. Kennedym

Tytuł: Historyczne rozmowy o życiu z Johnem F. Kennedym
Autor: Arthur M. Schlesinger JR, Jacqueline Kennedy
Liczba stron: 370
Wydawnictwo: Znak
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl


Dzisiaj chcę Wam opowiedzieć o książce, z którą zmagałam się przez kilka miesięcy. Mniej więcej pod koniec 2013 roku przeczytałam wstęp i odrzuciłam książkę na koniec kolejki do przeczytania. W końcu postanowiłam się zmobilizować i poznać historię rodziny, których dzieje ogromnie mnie zainteresowały. Czy było warto?

"Historyczne rozmowy o życiu z Johnem F. Kennedym" to wyjątkowe rozmowy pomiędzy Arthurem M. Schlesingerem, a Jacqueline Kennedy, żoną zamordowanego prezydenta. Na książkę składają się wywiady prowadzone już po śmierci prezydenta, w 1964 roku. Jacqueline opowiedziała wtedy dziennikarzowi jak wyglądało życie ich rodziny podczas kampanii i w czasie trwania prezydentury, jak układały się stosunki z innymi ważnymi osobami w państwie, jakie były ich obawy i plany. 

Odpowiadając na pytanie postawione w pierwszym akapicie, gdybym kupiła tę książkę w cenie okładkowej, miałabym poczucie zmarnowanych pieniędzy. Z racji, że trafiła do mnie dzięki oszałamiającej promocji nie żałuję ani pieniędzy, ani czasu, który poświęciłam na poznanie tych kilku wywiadów. Z pewnością jest to ciekawy sposób na poznanie losów pary prezydenckiej, ich rodziny, przyjaciół i współpracowników. Dodatkowo dzięki bogatej liczbie przypisów dowiadujemy się o szczegółach, które zdecydowanie bardziej zaciekawiłyby osobę, która bardziej orientuje się w polityce tamtego okresu. Ja niestety gubiłam się w postaciach, a wydarzenia z nimi związane zaczęły zlewać się w jedno. 

Cóż, na pewno ogromnym plusem tej książki jest strona wizualna, gdyż książka jest okraszona dużą liczbą zdjęć prezentujących parę prezydencką zarówno robionych oficjalnie, jak i zwykłych, rodzinnych. Niestety, było wiele fragmentów, które po prostu mnie znudziły i czuję się teraz nieco zawiedziona. Chyba będzie to jedna z książek, do których nawet w odległej przyszłości nie wrócę.

Moja ocena: 3/10

7 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zdziwiła Twoja niska ocena. Wczoraj do mnie dotarła własnie ta książka i jestem jej niesamowicie ciekawa. A tutaj nieco ostudziłaś mój entuzjazm.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam ją rok temu Mamie na urodziny. Widziałam, że czytała, mi do niej nieszczególnie spieszno, chociaż jakąś ochotę mam, ale raczej nieprędko

    OdpowiedzUsuń
  3. No widzisz, a w pierwszej chwili napaliłam się na nią, a Ty dałaś mi argumenty do przemyśleń

    OdpowiedzUsuń
  4. Historia tej rodziny nigdy mnie nie interesowała, pewnie dlatego, że polityką się nie zajmuje, a tym bardziej życiem prywatnym owych polityków. Dla mnie życie każdego człowieka jest sferą prywatną i wkraczanie do niej niezbyt mi pasuje. Osobiście wybrałabym inna biografię, a z drugiej strony wybierając sobie przyszłą lekturę, kierowałabym się czym innym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ciągnęło mnie do tej książki ani przez chwilę, a po Twojej recenzji wiem ,że się to nie zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, aczkolwiek nadal jestem zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam, kiedy w książkach biograficznych jest dużo pięknych zdjęć :-) Już chyba mówiłam, że mam olbrzymią ochotę bliżej poznać losy tej prezydenckiej pary...

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się