wtorek, 14 stycznia 2014

Bohdan Urbankowski - Ścieżka nad drogami. Fraktale

Tytuł: Ścieżka nad drogami. Fraktale
Autor: Bohdan Urbankowski
Liczba stron: 490
Wydawnictwo: Wydawnictwo M
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl


Ścieżka nad drogami. Fraktale - Bohdan Urbankowski


Sięgając po książkę warto najpierw zastanowić się, kim jest jej autor. Bohdan Urbankowski nie jest bowiem młodym debiutantem, który jeszcze mało wie o pisaniu. Autor "Ścieżki nad drogami" ma na swoim koncie ponad 50 książek, monografie znanych Polaków, eseje i wiersze. Liczne nagrody każą przygotować się na to, że jest to pisarz, który naprawdę zna się na tym, co robi i robi to w sposób jak najlepszy. 

Z panem Bohdanem Urbankowskim spotkałam się za sprawą tej książki po raz pierwszy i od razu miałam okazję zobaczyć, jak wyglądało jego życie, dzieje najbliższych mu osób. "Ścieżka nad drogami. Fraktale" jest powieścią autobiograficzną, w której nie ma żadnych tematów tabu. Autor daje nam z butami wejść w swoje życie rodzinne, w związki z kobietami, w przyjaźnie. Wygląda to, jakby nic nie ukrywał, jakby chciał się podzielić z czytelnikiem każdym szczegółem. 

Wszystko rozpoczyna się od pewnego zdjęcia, na którym uwiecznieni są członkowie rodziny. Jej członkowie umierają w takiej kolejności, w jakiej ustawili się do fotografii. Z każdym człowiekiem odchodzi jego historia, więc autor, wspominając ich w swojej książce, zostawia ich cząstkę na wieki. Każdy został opisany w taki sposób, że odnosiłam wrażenie, jakbym znała te osoby w realnym świecie. 

Autor wplata w powieść swoje wiersze, które mają wydźwięk patriotyczny, wspominają to, co działo się w Polsce, co na własne oczy widział pan Urbankowski. A widział wiele, bo brał udział w strajkach, aktywnie uczestniczył w słynnym Marcu'68. Jako potomek walczących o ojczyznę również walczył, aby ich starania i poniesione ofiary nie poszły na marne. To dobra lekcja historii opisana w przyciągający i ciekawy sposób. 

Książka jest refleksyjna, zmusza do analizy tego, co było, jest i będzie, bo wszystko się ze sobą łączy tworząc historię. Bez wątpienia, warto. 

Moja ocena: 7,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki




Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się