wtorek, 26 listopada 2013

Łukasz Orbitowski - Szczęśliwa ziemia

Tytuł: Szczęśliwa ziemia
Autor: Łukasz Orbitowski
Liczba stron: 381
Wydawnictwo: SQN
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl




"Szczęśliwa ziemia" to książka, którą sam autor przewrotnie określa jako lekką, przyjemną, skrzącą humorem i bardzo optymistyczną. Oczywiście w trakcie czytania okazuje się, że Łukasz Orbitowski stworzył historię, która naprawdę przeraża.

Grupka przyjaciół, mieszkańców Rykusmyku postanawia zejść do podziemi zamku, aby sprawdzić, czy miejska legenda, mówiąca o spełnianiu życzeń po odwiedzeniu mrocznych korytarzy jest prawdziwa. Jeden z nich, Trombek zostaje w środku, a reszta próbuje zapomnieć o tym co się wydarzyło i o tym, co widzieli. Nieoczekiwanie po kilku latach życzenia chłopaków zaczynają się spełniać. Okazuje się, że zdecydowanie nie tego chcieli...

Łukasz Orbitowski napisał powieść, która jest wielowymiarowa, porusza kilka istotnych problemów, z jakimi muszą zmierzyć się osoby wchodzące w dorosłość. Marzenia o bogactwie, miłości, a często o zniknięciu niechcianego problemu - czy jest chociaż jedna osoba, której byłoby to obce? Miasteczko Rykusmyku - czy takich miejscowości nie jest w naszym kraju wiele? Każdy wie wszystko o sąsiadach, tworzą się kółka plotek i kumpli do wypicia. Każdy ma jednak swoją tajemnicę, którą nie chce dzielić się z innymi. 

Nie ukrywam, było bardzo ciekawie. Autor zbudował aurę tajemniczości i grozy, co pozwoliło mi wciągnąć się w akcję. Dobrze skonstruowane postacie, ich problemy i przeszłość, przedstawienie każdego z nich z osobna i pokazanie motywów - wszystko zostało ciekawie skomponowane w spójną, nieco fantastyczną całość.

Bardzo spodobał mi się pomysł z rozpoczynaniem kolejnych rozdziałów uzupełnianiem mozaiki tworzącej głowę byka. Tak się wciągnęłam, że błyskawicznie poznawałam trudne wydarzenia w życiu naszych bohaterów. Komu polecam? Każdemu, kto chce przeczytać obyczajówkę z nutą fantastyki. Grozę bez dodatku krwi. Bardzo dobra powieść polskiego autora, jestem ogromnie ciekawa, co jeszcze ma do zaoferowania :)

Moja ocena: 7,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki



Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

8 komentarzy:

  1. jakoś kusząco zapowiada się książka - będe ją miała na oku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu jeśli się skusisz :)

      Usuń
  3. Brzmi interesująco. Trzeba będzie rzucić okiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już czeka na swoją kolej. Mam nadzieję, że i mnie autor nie zawiedzie. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Normalnie pewnie bym się nie skusiła, ale teraz kto wie, kto wie :) Zapowiada się całkiem ciekawie, te podziemia i w ogóle. Chciałabym wiedzieć, co oni tam takiego znaleźli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie zaczynam ją czytać, więc po lekturze podzielę się wrażeniami;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się