sobota, 16 sierpnia 2014

Karol Lewandowski - Busem przez świat

Tytuł: Busem przez świat
Autor: Karol Lewandowski
Liczba stron: 313
Wydawnictwo: SQN
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl



Pięciu facetów. Pewnego dnia postanawiają wyruszyć na Gibraltar. Fundusze są ograniczone, środek transportu to stary busik, którego skrzynia biegów potrafi się zepsuć w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Ale bohaterów to nie zraża, podobnie nie dają się odwieść od pomysłu szaleńczej wyprawy. W planach mieli zwiedzenie kilkunastu krajów, przeżycie prawdziwej przygody. Udało im się wzbudzić zainteresowanie wielu spotkanych ludzi, kilkukrotnie wóz odmawiał posłuszeństwa, zostali okradzeni, a nawet aresztowani. Nie można powiedzieć, że chłopcy się nudzili ;).

O czym jest "Busem przez świat"? Wbrew pozorom, nie tylko o podróży pięciu facetów przez kilkanaście krajów. To opowieść o sile przyjaźni (bo musiała być ogromnie silna, jeżeli bohaterowie wytrzymali niemal bez sprzeczek), o dobrych ludziach (bo głównie takich Karol i ekipa spotykali na swojej drodze), o spełnianiu marzeń (bo jeżeli chcemy, da się je zrealizować, nie potrzeba do tego dużej sumy pieniędzy). 

Podczas planowania podróży został założony blog, na którym mieli przekazywać swoim bliskim i przyjaciołom postępy i wieści z podróży. Nieoczekiwanie luźno rzucony pomysł stał się zalążkiem kolejnych wypraw, do których dołączają czytelnicy, a blog zyskał bardzo dużą popularność. 

Podsumowując, książka jest naprawdę świetna. Tak, jak z zainteresowaniem ją pochłonęłam, tak teraz będę się bliżej przyglądać poczynaniom chłopaków. "Busem przez świat" poznałam jakieś dwa tygodnie temu, a już chciałabym wrócić do bohaterów, więc uciekam na ich stronę :)

Moja ocena: 8,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki
Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

3 komentarze:

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się