poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Magdalena Binkowska, Anna Wilska - Europa na wakacje

Tytuł: Europa na wakacje
Autor: Magdalena Binkowska, Anna Wilska
Liczba stron: 111
Wydawnictwo: Wydawnictwo M
Żródło okładki: http://www.mwydawnictwo.pl


Okres letni to czas, kiedy bardzo dużo osób postanawia opuścić miejsce zamieszkania, wziąć urlop w pracy i wyjechać na zasłużony odpoczynek. Tylko, w przypadku podróży zagranicznych, jaki kraj wybrać? Które miejsca są warte odwiedzenia? Decyzja jest trudna, a z pomocą przychodzą Magdalena Binkowska i Anna Wilska, autorki "Europy na wakacje".

Wyjątkowo zaczęłam zapoznawanie się z tą pozycją od końca, czyli od Wilna, które odwiedziłam pod koniec lipca. Była to okazja do wspomnień weekendowego wyjazdu, do przypomnienia sobie miejsc, które są najbardziej popularne wśród turystów. Autorki opisują miejsca, które warto zobaczyć, które są ściśle związane z Polską i Polakami. Czasami nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo europejskie miasta (ze wspomnianym Wilnem na czele) są związane z naszymi rodakami. Dodatkowo, przewodnik zawiera wiele istotnych wskazówek, m.in.: w jakich porach najlepiej rozpocząć zwiedzanie, aby uniknąć tłumów turystów, kiedy dzieją się najciekawsze rzeczy, gdzie trzeba płacić za wstęp, a gdzie można zwiedzać bez opłat. Przeglądając tę książkę nie sposób nie zauważyć pięknych zdjęć, które ogromnie zachęcają do tego, aby zobaczyć te miejsca na żywo. Pomóc w zaplanowaniu wycieczki mogą orientacyjne mapki z zaznaczonymi ważnymi obiektami. 

"Europa na wakacje" to fajnie skonstruowany przewodnik o europejskich miastach i ich atrakcjach. Zdecydowanie przyda się przy planowaniu letnich wojaży. Zgadniecie, które miasto chciałabym pod wpływem tego przewodnika zwiedzić? :)

Moja ocena: 8,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki
Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

1 komentarz:

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się