czwartek, 2 maja 2013

Stosik majowo - czerwcowy

Witam :)

Część z Was pewnie wypoczywa sobie aktywnie bądź z książeczką, z dala od internetu. Tym, którzy zostali chciałabym zaprezentować mój stosik :). Część książek już widzieliście, bo pokazywałam je przy okazji Targów Książki w Białymstoku, ale żeby podtrzymać tradycję pokażę je wraz z króciutkim komentarzem :). 

W maju i czerwcu będę czytać następujące powieści:




Wydawnictwo Novae res:
Renata Warchoł - Profesor i pierwsza tajemnica zakonu (przygodowa młodzieżowka, czyli książka z takiej tematyki, która pasjonowała mnie 4 - 5 lat temu. Ciekawe jak ją odbiorę :))
Alicja Fethke - Hades na urlopie (obyczajówka, wydaje się zabawna więc będzie dobrą lekturką na wyjście na słoneczko :))

Wydawnictwo M:
Cesarina Vighy - Ostatnie lato (na kilku blogach widziałam już pozytywne recenzje tej powieści, jest króciutka, więc spodziewajcie się szybko recenzji)

Wygrana w konkursie na recenzję tygodnia, portal nakanapie.pl
Jasper Fforde - Ostatni smokobójca (kompletna niewiadoma tego stosiku, mam nadzieję, że będzie dobrze :))

Moje zakupy:
Lauren Oliver - Requiem (3 część trylogii Delirium, pierwsza część mi się spodobała, mam nadzieję, że pozostałe 2 również mnie urzekną :P)

Wymianka z Miłośniczką książek:
Andy Andrews - Mistrz (mam nadzieję, że będzie to miłe zwieńczenie świetnej wymiany i sympatycznego kontaktu z wyżej wymienioną :))

Wydawnictwo M:
Artur Barciś, Marzanna Graff - Rozmowy bez retuszu (wywiad - rzeka z aktorem mojego dzieciństwa :))

Wydawnictwo Promic:
Paul L. Maier - Ślad życia, ślad śmierci (zapowiada się interesujący kryminał z wątkami religijnymi w tle)

Łupy z targów:


Maxime Chattam - Upiorny zegar (kryminał rozgrywający się na przełomie XIX i XX wieku w Paryżu. Lubię takie powieści retro, więc bardzo chętnie przeczytam :))
Kare Halladen - Szampan - fuhrer (opis trochę zaleciał Brownem i motywem dziadka przekazującego w ostatniej chwili życia tajemnicę, którą ma rozwiązać jego wnuczka wraz w wyznaczonym przez niego człowiekiem, ale może być interesująco)
Bjorn B. Jakobsson - Na końcu drogi (thriller, dwie kobiety ukrywają się w domku odciętym od świata przez śnieżycę. W okolicy grasują brutalni mordercy, a kobiety są zdane tylko na siebie)
Olle Lonnaeus - Wielkie serce Mike'a Larssona ("Poruszająca opowieść o zmaganiach człowieka, który próbuje uciec od swojej przeszłości")
Sir Arthur Conan Doyle - Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa (jestem tak przeszczęśliwa z tej pozycji, że znowu Was nią zanudzam :P. Z tego co czytałam nie są to absolutnie WSZYSTKIE dokonania Holmesa, bo chyba jedno opowiadanie zostało pominięte. Ale i tak jest to perełka na mojej półce z kryminałami :))

Coś czytaliście z tych stosików? :)

22 komentarze:

  1. Planuję zapoznać się z całą trylogią Delirium, a recenzje "Ciotek" powodują, że rośnie moja ochota na tę pozycję. Czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że trylogia Delirium okaże się naprawdę dobra :))

      Usuń
  2. A czytałaś może "Jedyną prawdę" Lonneausa? Straszliwie mnie znudziła. A jeszcze "Pokuta" czeka na swoją kolej! Aż się boję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lonnaeus to dla mnie wielka niewiadoma, kompletnie nieznany autor, skusiły mnie ciekawe opisy no i to, że były w pakiecie :))

      Usuń

  3. Niestety z Twoich pięknych nabytków nic nie czytałam, ale mam ochotę na "Ostatnie lato" i "Upiorny zegar":)
    Życzę przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;). Po "Upiornym zegarze" wiele sobie obiecuję:)

      Usuń
  4. Lonnaeus'a nie lubię, ale posiadam Księgę dokonań Sherlocka Holmesa i jest to moja duma, choć przeczytałam na razie tylko jedno opowiadanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Sherlockiem ludzi męczę, każdy kto tylko zerknie na moją półkę z książkami ten od razu ma wepchniętą Księgę w rączki i niech się cieszy razem ze mną z posiadania :)

      Usuń
  5. O, Doyle też mi się marzy. Podkradłabym Ci też chętnie powieść Chattame.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli "Upiorny zegar" będzie tak dobry jak po nim oczekuję, to będzie perełką w mojej biblioteczce :)

      Usuń
  6. "Ślad życia, ślad śmierci" polecam - uwielbiam tę serię ;) Zazdroszczę Ci natomiast "Requiem" - nie mogę się doczekać, kiedy sama będę miała okazję ją kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się już dobrze nastawiłam na "Ślad życia, ślad śmierci", mam nadzieję, że będzie to świetna lektura :). A na "Requiem" życzę Ci mega promocji :D

      Usuń
  7. Stosik cudowny, a "Ostatniego smokobójcy" nie musisz się obawiać- czytałam i bardzo mi się ta powieść podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wielką ochotę na "Hades na urlopie". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie czytania i póki co bardzo interesująco się zapowiada :))

      Usuń
  9. Już chyba mówiłam, że tego Sherlocka Ci strasznie zazdroszczę ;-) przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatni smokobójca to naprawdę dobra książka, nie masz się co obawiać:)
    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  11. Profesor i pierwsza tajemnica zakonu i Hades na urlopie to dwie pozycje, które sama chciałam zamówić do recenzji. :) Zwłaszcza zainteresowała mnie ta druga, ale w końcu zrezygnowałam, więc chętnie przeczytam Twoją recenzję. :)

    A tą biblię o Sherlocku widziałam u mamy mojego chłopaka. Ta książka jest olbrzymia! :O Sama jakoś nie rozumiem fenomenu Sherlocka, próbowałam, ale Sherlock mnie znudził. :p

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się