wtorek, 8 lipca 2014

Stanisław Dziedzic - Romantyk Boży

Tytuł: Romantyk Boży
Autor: Stanisław Dziedzic
Liczba stron: 314
Wydawnictwo: Wydawnictwo M
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl

Romantyk Boży - Stanisław Dziedzic

"Romantyk Boży", to kolejna pozycja, która ma za zadanie przybliżyć postać jednego z najsłynniejszych Polaków żyjących w XX wieku. Mowa oczywiście o Karolu Wojtyle, czyli obecnie świętym Janie Pawle II. Autor opisuje w niej drogę artystyczną papieża, jego występy w teatrze, najlepsze role w przedstawieniach, a także analizuje dramaty, jakie wyszły spod jego pióra. 

Bardzo dokładnie widać, że Stanisław Dziedzic jest pasjonatem twórczości papieża, gdyż pisze z naprawdę wielkim zaangażowaniem. Na podstawie wspomnień przyjaciół i współpracowników Karola, autor snuje opowieść o drodze artystycznej, z której Wojtyła zrezygnował na rzecz kapłaństwa.

Dużo miejsca autor poświęcił również osobom, które wpłynęły na ukształtowanie literackie i artystyczne Karola Wojtyły. Książka została wzbogacona nie tylko o archiwalne zdjęcia papieża, jego przyjaciół i mentorów, jak i wiele wykonanych przez samego autora. Dodatkowo zawarte są rękopisy listów Karola Wojtyły, jego dyplomy potwierdzające otrzymanie wykształcenia, a także afisze zapowiadające sztuki teatralne. 

Ta pozycja zainteresuje z pewnością wszystkich tych, którzy chcą poznać Karola Wojtyłę jako Karola Wojtyłę, nie jako duchownego i papieża. We wszystkich książkach o papieżu, które do tej pory czytałam kwestie zainteresowania teatrem i twórczości własnej były tylko lekko wspomniane. W przypadku tej pozycji autor skupia się właśnie na tym, co Karol Wojtyła tworzył.

Na pewno "Romantyk Boży" będzie dla mnie motywacją do poznania utworów Karola Wojtyły, gdyż dzięki lekturze tej książki będą one dla mnie bardziej jasne. Jeżeli chcielibyście sobie przybliżyć temat, to Stanisław Dziedzic w swojej książce z pewnością odpowiada na wszystkie pytania.

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki

Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

2 komentarze:

  1. Może jak znajdę czas to się skuszę.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się pochwale, że nawet mam "Tryptyk rzymski" papieża u siebie w domu :-)
    A książka Dziedzica wydaje się ciekawa - zwłaszcza, że piszesz, że był pasjonatem twórczości Karola Wojtyły i widać w tej książce jego zaangażowanie. Takie książki prosto z serca czyta się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się