poniedziałek, 2 grudnia 2013

Elżbieta Cherezińska - Legion

Tytuł: Legion
Autor: Elżbieta Cherezińska
Liczba stron: 800
Wydawnictwo: Zysk i S - ka
Źródło okładki: http://www.zysk.com.pl



"Legion" to książka, która kusi już od strony wizualnej. 800 stron, taki ładny grubasek. Hasło z okładki "Powieść o tych, którzy nie poddali się nikomu" bardzo zachęca potencjalnego czytelnika. Jeśli dodać do tego pozytywne recenzje, to otrzymujemy książkę, która jest absolutnym "must have". 

Książka opisuje wojenne losy członków Brygady Świętokrzyskiej, trudnych początków jej powstawania i działalności. Przepychanki polityczne na górze i dezorientacja wśród zwykłych żołnierzy - chyba tak najprościej określić nastroje towarzyszące bohaterom. Nie brak jednak humoru i ironii, bo przedstawione postacie to zwykli ludzie, którymi także rządziły uczucia. Motywy rozstania z ukochanymi kobietami, strach o przyszłość były obecne zarówno w dowództwie jak i wśród szeregowych. Duża część jest poświęcona walkom, jakie staczały oddziały wojska, problemom z zaopatrzeniem i wyżywieniem.

W takich długich opowieściach łatwo pogubić się kto jest kim. Elżbieta Cherezińska zaradziła sytuacji i gdy jakiś bohater pojawia się po raz pierwszy lub po dłuższej przerwie, to w kilku słowach charakterystyki przybliża nam tę postać. A postacie są naprawdę świetne: Zub - Zdanowicz, Żbik, Jaxa, Fenix i mój ulubieniec - niezwykle zaradny chłopak, Arek. Jeśli chcecie ich poznać, koniecznie sięgnijcie po książkę :).

Przez 800 stron autorka trzyma równy, bardzo wysoki poziom swojej opowieści. Nie ma nudnych momentów, które chciałoby się ominąć. Z zaciekawieniem poznajemy losy bohaterów. Dodatkowo na końcu książki mamy przedstawiony ciąg dalszy, co stało się z członkami Brygady Świętokrzyskiej i innymi prawdziwymi postaciami występującymi w powieści.  

"Legion" jest powieścią, którą czytajcie albo teraz, albo dopiero w wakacje. Kieruję te słowa zwłaszcza do osób uczących się i studiujących, gdyż lektura tej książki może znacząco wpłynąć na Wasze przygotowanie do egzaminów i sprawdzianów. Elżbieta Cherezińska w taki sposób opisuje losy bohaterów, że chcemy jeszcze. Dołączam się w tym momencie do głosów, które widzą w tej powieści gotowy scenariusz na świetny film. A lekturę książki bardzo Wam polecam, jako rekomendację dodam, że jest to jedna z najlepszych książek, jakie przeczytałam :)

Moja ocena: 9,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki


Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

13 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie poznam panią Cherezińską w tej odsłonie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam, patrzę z miłością i już niedługo przeczytam :D Cieszę się, że masz tak dobre zdanie na temat tej książki, bo twórczości Elżbiety Cherezińskiej po prostu kocham :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też patrzę z ogromną miłością, niedługo poznam dalej twórczość autorki :)

      Usuń
  3. Taka rekomendacja bardzo zachęca ;-) Koniecznie muszę poznać twórczość autorki, bo swego czasu "Korona śniegu i krwi" zbierała równie pozytywne opinie, a ja historię kocham, więc sama nie wiem, czemu jeszcze nie znam tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się teraz zabieram za "Koronę śniegu i krwi", a Ty też się skuś na coś :)

      Usuń
  4. Widzę, że zgadzamy się w ocenie tej książki. "Legion" to jedna z najbardziej interesujących książek polskiego autorstwa na naszym rynku wydawniczym jaka pojawiła się w ostatnim czasie. Warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już po Twojej recenzji wiedziałam, że i mi się spodoba :D

      Usuń
  5. Zdecydowanie się zgadzam. "Legion" to świetna książka, która porywa i zabiera w inny świat. Na mnie również zrobiła spore wrażenie i miałam akurat to szczęście, że czytałam ją podczas urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej właśnie podczas urlopu zaczynać lekturę :)

      Usuń
  6. Lektura "Legionu" jeszcze przede mną. Uwielbiam książki Cherezińskiej, więc pewnie i w tej się zakocham. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytam na pewno :) Już sama zewnętrzna oprawa zachęca - 800 stron? Tęskniłam za takimi grubaskami :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się