sobota, 21 grudnia 2013

Kerstin Gier - Czerwień rubinu

Tytuł: Czerwień rubinu 
Autor: Kerstin Gier
Liczba stron: - (Audiobook)
Wydawnictwo: Egmont
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl


Dzisiaj nadszedł czas na typową młodzieżówkę, która umilała mi ostatnie kilkanaście dni. Pierwsza od czasu premiery filmowej "Igrzysk śmierci" książka, której nie czytałam, ale słuchałam. Moje doznania i wrażenia czytelnicze będą nieco inne niż gdybym poznawała "Czerwień rubinu" w wersji papierowej, ale i tak byłoby pozytywnie :)

Gwen ma 16 lat. W tym wieku powinna chodzić do szkoły, na randki, spotykać się z przyjaciółmi, poznawać życie. Tak było do dnia, w którym dziewczyna przeniosła się w czasie. W jej rodzinie gen podróży powinna odziedziczyć kuzynka Charlotta i to właśnie ją, a nie Gwen przygotowywano na te wydarzenie. Dziewczyna poznaje Gideona, który tak jak ona jest podróżnikiem w czasie. I jest do tego bardzo bardzo przystojny. Z jednej strony ideał, z drugiej początkowo odnosi się do bohaterki lekceważąco, jakby nie zdając sobie sprawy z tego, że wielu rzeczy nie miała prawa się dowiedzieć żyjąc normalnie. Z czasem między nimi rodzi się niezwykła więź, muszą razem pokonywać trudności i chronić siebie nawzajem, gdyż pojawia się ktoś, kto chce poważnie im zaszkodzić.

Jeśli chodzi o bohaterów, to zdecydowanie warto zwrócić uwagę na Leslie. Przyjaciółka Gwen jest osobą, którą każdy z nas chciałby mieć przy sobie. Stara się jak najbardziej ułatwić Gwendolyn wędrówki w przeszłość, pomaga w odnajdywaniu się w czasie. No i jest wzorem dyskrecji, co w przypadku daru posiadanego przez Gwen jest bardzo ważne. Inne postacie również wiele wnoszą do powieści i zastanawiałam się przez cały czas, czy okażą się jednak tymi, którzy chcą pomóc podróżnikom, czy raczej im zaszkodzić. 

Czas na kwestię techniczną. Początkowo miałam pewne obawy odnośnie Małgorzaty Lewińskiej i tego, jak poradzi sobie z tą opowieścią. Okazało się, że potrafiła każdej postaci nadać indywidualne cechy, dzięki czemu w zależności od modulacji głosu mogłam rozpoznać kto teraz ma swoją kwestię. Jestem laikiem, jeśli chodzi o nagrania, bo wybieram przede wszystkim książki na papierze, ale sądzę, że ten audiobook jest naprawdę dobrze zrobiony i będzie miłym umilaczem czasu dla tych, którzy na przykład dużo podróżują, a nie mogą jednocześnie czytać książek. 

"Czerwień rubinu" jest opowieścią, która rozpoczyna Trylogię Czasu. Zdecydowanie zachęciła mnie do poznawania kolejnych części i przypatrywania się perypetiom Gwen i Gideona. 

Moja ocena: 7/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki


Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

5 komentarzy:

  1. Czytałam jakiś czas temu tę trylogię i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. trylogia w planach - ale niestety odległych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, dawno już nie czytałam książek dla młodzieży. Może kiedyś skuszę się na ten cykl. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojojoj nie mój klimat, nie mój styl ominę szerokim łukiem. Za to recenzja jak zwykle zacna. Dzięki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam trylogię w planach, sięgnę jednak po wersję papierową :) Przy słuchaniu ciężko by mi było się skupić i potem bym się nie orientowała, co się tak właściwie dzieje :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się