poniedziałek, 24 marca 2014

Agnieszka Kaluga - Zorkownia

Tytuł: Zorkownia
Autor: Agnieszka Kaluga
Liczba stron: 288
Wydawnictwo: Znak
Źródło okładki: http://lubimyczytac.pl




"Zorkownia" to książka, której okładka jest jedną wielką zmyłką. Wydawałoby się, że będzie to lekkie czytadełko dla kobiet, ale wystarczy przeczytać opis, a okaże się, że jest to historia niezwykłej osoby, Agnieszki Kalugi, wolontariuszki hospicjum.

Agnieszka Kaluga rozpoczęła swoją opowieść na blogu. Miał on być odskocznią od wolontariatu w hospicjum, w którym autorka pomagała chorym w codziennych czynnościach, była przy nich i wysłuchiwała ich opowieści. Pocieszała rodziny, pomagała się pogodzić z losem. Sama autorka kilka lat wcześniej przeżyła ogromną tragedię, gdyż zmarła jej maleńka córeczka. Pani Kaluga obiecała sobie i małej Martynce, że będzie walczyć, że się nie podda. I jak widać, obietnicy dotrzymała.

Agnieszka Kaluga jest dla mnie kimś naprawdę niezwykłym. Swój wolny czas poświęca na pomoc innym. Nie jest to łatwa pomoc, bo przypadki w hospicjum są naprawdę ciężkie. Dla pani Kalugi nie są to jednak kolejne numerki ewidencyjne, to ludzie, z którymi mogła się zaprzyjaźnić, wysłuchać, pomóc. Z kartek książki wywiązuje się ogromna zażyłość. Jest w samym centrum cierpienia, ale radzi sobie, wspiera pacjentów, dba o nich do ostatniej chwili. 

"Zorkownia" jest książką bardzo emocjonalną i trudno podczas jej lektury powstrzymać łzy. Mimo, że wciąga, to nie da się jej czytać w pośpiechu, trzeba dłuższej chwili, aby pochylić się nad losami pacjentów hospicjum. 

Nie da się ocenić czyjegoś życia, wyjątkowości i dobroci, więc dzisiaj bez oceny. Zdecydowanie warto sięgnąć. Ja jestem zachwycona.

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki
Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

Uwaga: od dzisiaj (25.03 do 20.04.2014 r.) obowiązuje Was specjalna promocja od Znaku :)

"Jeśli zdecydujecie się zrobić zakupy za minimum 100 zł - otrzymacie RABAT w wysokości 40 zł.Szczegóły promocji:

1. Aby skorzystać z promocji należy wpisać na stronie www.znak.com.pl kod rabatowy - catalinka
2. Gdy wartość Twojego zamówienia wyniesie 100 zł, od Twojego zamówienia odejmiemy 40 zł.
3. Rabat nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
4. Kod rabatowy jest ważny do 25 marca 2014 roku do 20 kwietnia 2014 r."

Zapraszam do zakupów :). Pod tym LINKIEM znajdują się książki Znaku, które czytałam, więc może coś Wam to pomoże przed dokonaniem zakupu :)

10 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie!
    Jestem naprawdę zaciekawiona tą książką! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam chęc na tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna pozytywna recenzja ,,Zorkowni". Mam ochotę zerknąć na bloga autorki, bo ciekawi mnie, z czym będę miała do czynienia, jeśli sięgnę po wersję książkową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście okładka jest strasznie myląca. W życiu bym nie pomyślała, że ta książka może kryć tak wartościową i przejmującą zarazem historię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie chciałam ją przeczytać właśnie przez okładkę!!!
    A czy słowo zorkownia coś oznacza?

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie. Być może skuszę się na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. To musi być wspaniała książka. Podziwiam takich ludzi, którzy bezinteresownie potrafią pomagać innym jeszcze w takich miejscach jak hospicja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O jej, ale wszyscy wychwalają tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tydzień temu miałam praktyki na opiece paliatywnej, więc pewnie historia pani Agnieszki byłaby dla mnie bardziej zrozumiała i lepiej by do mnie trafiła teraz niż w innych okolicznościach

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc chociaż okładkę widziałam już wielokrotnie to dopiero u Ciebie przeczytałam o czym w ogóle traktuje ta książka. I teraz dużo bardziej chciałabym ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się