środa, 26 marca 2014

Renzo Allegri - Dwie Matki Jana Pawła II

Tytuł: Dwie Matki Jana Pawła II
Autor: Renzo Allegri
Liczba stron: 134
Wydawnictwo: Esprit
Źródło okładki: http://www.esprit.com.pl



"Dwie Matki Jana Pawła II" to opowieść o dwóch kobietach, które dały idealny wzór dla wszystkich matek. Emilia Wojtyła i św. Joanna Beretta Molla w kluczowych momentach swojego życia, podczas zagrożonej ciąży. Obie miały propozycję przerwania ciąży, gdyż zagrażała ona ich własnemu istnieniu. Zdecydowały jednak urodzić, wybrały życie swoich dzieci nad własne. 

Autor przybliża nam życie św. Joanny poprzez zapis wspomnień jej rodzeństwa i męża. Świadectwo tego ostatniego jest wyjątkowo ważne i piękne, gdyż nie spodziewał się nawet, że żyje ze świętą. Wiedział, że jego żona jest dobrą osobą, która czyni wiele dla innych, która traktuje swój zawód jako misję. Święta Joanna była powołana do bycia lekarzem, dbała o chorych nie tylko fizycznie, ale wspierała ich również duchowo. 

Część druga jest poświęcona matce papieża Jana Pawła II. To właśnie ona, wraz z mężem dawała pierwszy przykład wiary i miłości swoim dzieciom. Przedwczesna śmierć Emilii i jej syna Edmunda przygnębiła Karola Wojtyłę seniora i juniora, ale siłę do dalszego życia dała im ogromna wiara. 

Ta książka pokazuje czytelnikowi coś bardzo ważnego: świętym można być za życia, i nie trzeba do tego się umartwiać i zamknąć się w zakonie. Wręcz przeciwnie - najlepsze świadectwo wiary można okazywać w kontaktach z innymi, przez prezentowane wzorce moralne, których nie zmienia się w zależności od wygody i sytuacji.

Renzo Allegri napisał ciekawą, chociaż niezwykle krótką książkę o wierze, mądrości i miłości, jaką można obdarzyć drugiego człowieka, nawet jeszcze nienarodzonego. Pozycja naprawdę godna polecenia. 

Moja ocena: 8,5/10

Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki
Fakt ten nie wpływa na moją ocenę

4 komentarze:

  1. Wiem, że takie książki trzeba lubić czytać. Ja chętnie ją sobie kupię by mieć i ją przeczytać:))

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie książki i bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmmm, niestety nie dla mnie bo totalnie nie moja działka. :D Chociaż z podobnych tekstów mam "Matkę papieża" Mileny Kindziuk na półce i jakoś nie mogę się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Milena Kindziuk inspirowała się właśnie tą książką. Więc najpierw przeczytałabym "Dwie matki" ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw tutaj ślad swojej obecności, z chęcią przeczytam i odpowiem na Twój komentarz :). Coś Ci się nie podoba lub z czymś się nie zgadzasz? Napisz mi o tym. Anonimie, podpisz się